r + j = sant.

forrige helg gifta søstra til han der fine seg her i lærdal. det var eit heilt fantastisk flott bryllup som varte frå fredag til søndag. for eit år sidan spurte dei om ikkje eg ville gi dei bilder frå dagen i gåve og det ville eg jo. så eg tok bilder frå morgon til kveld, sånn som eg likar best å jobba, og tok bilder under bord og under taket og tok alle dei bildene som eg elskar å ta. dei har bedt meg om å ikkje publisera bilder med ansikta deira på bloggen, men her kjem i alle fall dei ansiktslause bildene.


bryllup r + j.


bryllup r + j.


bryllup r + j.


2


bryllup r + j.


bryllup r + j.


bryllup r + j.


bryllup r + j.


bryllup r + j.


bryllup r + j.



1



3


bryllup r + j.


bryllup r + j.


bryllup r + j.


bryllup r + j.


bryllup r + j.


bryllup r + j.


bryllup r + j.


bryllup r + j.


bryllup r + j.


bryllup r + j.


bryllup r + j.


bryllup r + j.


bryllup r + j.


bryllup r + j.


bryllup r + j.


bryllup r + j.


bryllup r + j.


bryllup r + j.

om du skal gifta deg og vil at eg skal ta bildene, send meg ein mail på mariell.oyre (at) gmail.com! svarar ikkje på spørsmål om pris og såntfornoko i kommentarfeltet.





last weekend j's sister got married here in lærdal! i was asked to photograph the day as a gift to them, so i did. from early morning to early morning. it was an amazing wedding. they've asked me not to publish any photos where their faces show, so here are the faceless photos of last weekend's wedding.


om kameraet mitt.

kamera


canon 5d mark ii

eg brukar eit canon 5d mark ii. det er eit profesjonelt fullformatkamera. med det kan eg ta fantastiske bilder og dessutan óg filma. det er tungt og stort men det venner ein seg til. eg tar alltid kun bilder i råformat. det kan ein lesa meir om her. om ein virkelig vil ha topp bilder så vil eg anbefala å kjøpa eit stort og raskt minnekort som ein kan skyta masse råformat på. eg har til sammen 80 gb i minnekort og det trengs virkelig på større jobbar.

eg brukar adobe bridge til å overføra bildene fra kameraet, der sorterar dei seg sjølv etter kva dato det er også sorterar eg dei ved å merka dei bildene som er finast. det er så enkelt for ein kan huka av kva bilder ein syns er best og merka dei av i ulike fargar. så redigerar eg dei og konverterar dei til jpg gjennom bridge sin råkonverter. der lysnar eg opp og legg på kontrastar og beskjærer og av og til fargejustering eller temperaturen før eg lagrar dei i jpg(sorterar dei i mapper etter kva månad, også heiter dei kva dato det er den datoen dei er lagra). så opnar eg dei i photoshop og legg på gradient, justerar hit og dit, les meir om redigering her.





optikk





50mm f/1.2 L USM
dette er guden av alle objektiv. blenderen er så stor at ein kan få ein knyttneve gjennom, i alle fall om ein er ein baby, det er raskt og tungt og fantastisk fantastisk. det har opna seg ei heilt ny verd for meg etter at eg kjøpte dette objektivet. no brukar eg det til alt. det kostar, however, 15.000 kroner. om ein har eit anna budsjett og har eit av canon sine amatør- eller semiproffe kamera, vil eg anbefala å kjøpa 35mm f/2. det kostar rundt to tusingar og var mitt favorittobjektiv før eg fekk fullformatkamera. her er bilder eg har tatt med det:

frukost.in my makeupbag.last day in oslo.the last few days.onsdag i mat.weekend.liebling.


andre ting:

- eg redigerar filmane mine i adobe premiere pro cs5. det programmet lærte eg på media og kommunikasjon på videregåande, og det er det einaste eg kan å bruka. egentlig er det ganske så enkelt.

- eg kjøper alt mitt utstyr på japanphoto. fordi dei har bra service og, aller viktigast, dei har fantastisk forsikring. supersikring heiter det, og forsikrar ein mot nesten absolutt alt. til dømes vannskade, uhell og slitasje ved normal bruk, som nesten ingen andre forsikringar dekkar. (og nei, eg har ingen deal med japanphoto - eg berre kjøper alt utstyret mitt der fordi det er dei eg stolar på).


noko anna de lurer på?

 


an entry about my camera, canon 5d mark ii, and my lense, 50mm f/1.2!


k + o.k = sant.




i dag er det sol ute her og eg vekslar mellom å ligga i graset og klina/kosa med hundar og å gjera aller siste puss på bryllupsbildene fra forrige helg. kva gjer de i dag?



today the sun is out for the first time in a long time, and i'm rolling around in the grass or editing the last little bits of the wedding photos from last weekend. what are you up to today?


eit fint bilde.

liebling.

tenkte eg berre skulle visa fram eit bilde som eg tok som eg syns er fint. så de har noko å sjå på mens eg har ei veldig spennande helg. i morgon skal eg nemlig fotografera eit bryllup fra start til slutt for første gong! sjukt spennande og nervepirrande.

 


just dropping by to present you some eye candy while i'm doing my first wedding shoot this weekend, from start to finish.


only photograph what you love.

denne veka var eg på eit foredrag med tim walker her i oslo, min livshelt og utømmelige inspirasjonskilde. me fekk blant anna sjå hans nye kortfilm, the lost explorer, som var så fantastisk fin, og høyra han snakka om fotografering og prosessar og modellar og personar i eit par timar. eg lærte masse, men det viktigaste var eit sitat som eg har delt før som det faktisk det var richard avedon som sa og som eg trur at eg har gløymt litt ei stund men som eg føler meg heilt varm i magen av å berre tenka på. "only photograph what you love". eg skal altså fotografera:

Down The Rabbit Hole11_16planter og blomar i alle slags formar. vinduskarmar, botanisk hage, potteplanter, bukettar.

 

Roof Top Photo Shootjenter. med klede, utan klede, framifra, bakifra, skjøre, sterke.

 

 

Tenby.San Francisco TiltPoz 3
hus og snirklete bygningar. helst på reise, med passet på innerlomma, eller å utforska ein heilt ny by.

 

 



klede. elskar å jobba med klede, korleis det rynkar seg og aldri høyrer etter og gjer eller øydelegg eit heilt bilde. åh drømmer om å fotografera lookboks med skjøre flagrande stoff og peter pan-kragar.

 

Different cakes (and polka)


mat. korleis naturen har teksturar inni seg sjølv og korleis lyset legg seg rundt det, korleis eit bilde kan følast om det berre er av mat, fordi folk har så sterke kjensler knytt til måltidet, knytt til etterpå. elskar kjensla av etterpå, av noko som har vore, spesielt i bilder av mat og bordsettingar.

winter sleepkiss herchristmas day.
kjærleik. åh kjærleik er det beste som finst av alt som finst. ein gong i framtida skal eg ta eit heilt år der eg berre tar bilder av kjærleik. klinande knullande elskande smilande grinande kastande klemmande par og kjærleiken deira. det blir nok best. trur eg skulle vore bra på det óg(om du ikkje klarar å venta til eg kjem med eiga bok er ei av mine favorittfotobøker om emnet av chris craymer og den heiter romance).

i tillegg elskar eg ballongar, gullfarga fliseklemmer, bøker, lukta av film, enorme paraplyar, trekanta telt, han der fine, dokkehus, globusar, vennene mine, vin, folk som er fine når dei er fulle, jenter med gamle kamera i hendene og høge sekstenårgamle gutar som ikkje heilt skjønnar kroppen sin enda.



this week i was at a lecture with tim walker himself. i learnt alot but the most important thing he reminded me of what something his former employer, richard avedon said: "only photograph what you love". i love: plants and flowers. houses in foreign places, exploring. girls. clothes and the way they make or break a photograph. food, especially the feeling of something after the fact through pictures of it. love. in addition to those things, i love balloons, gold bobby pins, books, the smell of film, huge umbrellas, triangle tents, j, doll houses, globes, my friends, wine and the stains they leave, people who look beautiful when they're drunk, girls with old cameras in their hands and tall sixteen year old boys who don't really understand their bodies just yet.


joyce lee.














om eg fekk velga heilt sjølv kven som skal vera med i nummer fire av hjartemagasinet hadde eg utan tvil fått joyce lee til å ta hundre bilder for meg. ho er så fantastisk inspirerande med fargar og motiv og gir meg berre enno meir lysten på still life-fotografering.

om de fekk velga kven som helst til å vera med i neste hjartemagasin, kven skulle det vore da?


ps: det er sjølvsagt framleis mulig å kjøpa magasinet! her!




if i could get to choose whoever to photograph for the next issue of my magazine, joyce lee would most definately be asked to do a hundred shots for me. <3 she's so inspiring, and i crave peace and quiet so i can get started on some still life-photography.


sukkerspinn.

synne.synne.synne.synne.synne.synne.synne.synne.

eg var på ein lang lang fotoshoot på søndag, desse er mine favorittbilder frå den. aller best likar eg rumpa til synne, i ti av ti tilfelle.


(bilda er tatt med canon 5d mark ii)



these are my favorite shots from a shoot last sunday!


rhea thierstein.

som superfan av tim walker er eg alltid på leit etter nye måtar og personar å sjå kunsten hans gjennom. ad'ar, sminkørar, modellar. og no: rhea thierstein. ho jobba under shona heath(ho er tim walker sin fantastiske set designer som i like stor grad som han har skapt stilen hans) i fire år, men har sidan det gjort heilt sinnsjuke fantastiske prosjekt på eigen hand, til dømes er ho art director for tim walker sin nye film, the lost explorer. <3 ho har óg jobba ein del andre prosjekt med tim walker, eg er spesielt fan av desse bilda for italienske vogue:



åh, det er så fint at eg spyr. blir heilt sjukt inspirert. rhea har til og med ein blogg der ho dokumenterar fotoshootane sine og inviterar oss med behind the scenes for til dømes tim walker-fotograferingane, den kan de sjå her.




as a huge tim walker fan, i'm constantly looking for new ways and people to view his art through. years ago, it was an epiphany to me when i found shona heath was the person behind his amazing set designs. and now i've discovered rhea thierstein. she worked under shona heath for four years but has moved on to her own projects, such as art directing tim walker's new film, the lost explorer. i particularly like these shots from italian vogue(by tim walker). it inspires me so so much! she also blogs behind the scenes from her productions, including tim walker shoots, blog here.


hardly more than ever.








for kanskje eit år sidan bladde eg gjennom eit magasin då eg såg nokre heilt fantastiske still life-bilder av laura letinsky og vart umiddelbart forelska og litt flau over at eg hadde ledd høgt av still life-sjangeren heile livet. laura letinsky tar bilder av råtnande matrestar, servise, plastbitar og kvite laken. ho brukar eit analogt storformatkamera for å fanga intimitet og menneskelige forhold etter dei har skjedd, sånn som det faktisk er. kvardagslig. ho har i alle fall fått meg til å få augene opp for sånt som eg legg igjen etter meg, etter oss, og kva det fortel om oss. ganske så fint. fantastisk, fantastisk, fantastisk lys.





in the last year or so i have become more and more fascinated by still life photographer laura letinsky. she photographs decaying food, used plates and utensils, plastic, white sheets. she uses an analogue large format camera to capture intimacy and people's presence through things they leave behind. she's an absolute hero of mine when it comes to using light as well.


tim.







om du elskar tim walker som eg gjer så må du ikkje gå glipp av vogue italia som er ute akkurat no. heilt ute av denne verden-vakre bilder og eg er så glad for at han endelig ser ut til å utvikle seg sjølv igjen, men framleis er akkurat den samme.

for å sjå større bilder kan de sjå her.




if you love tim walker you have to get the vogue italia out now! he's finally starting to reinvent himself but still remaining the same somehow and i'm so so happy about that. larger images here.


zenit.

på eit loppemarknad for litt sidan kjøpte eg eit flott kamera. det heiter zenit og er russisk, og no skal de få sjå litt bilder fra den første rullen:

zenit.zenit.zenit.zenit.zenit.zenit.zenit.zenit.zenit.zenit.zenit.

ganske så fine syns i alle fall eg.




i bought a zenit camera at a flea market a while ago and these are from my first roll! i'm pleased!


paolo roversi.

for kanskje fem år sidan klipte eg ut den første editorialen av paolo roversi fra eit vogue eller noko. for han var fantastisk, til og med da, og no ser eg navnet hans over overalt. i desemberutgåva av w magazine har han tatt bilder av blant anna lindsay wixson, ein av mine favorittmodellar, i ein narniainspirert editorial:










her er andre bilder han har tatt:











åh, så sjukt inspirerande. eg har klipt ut alt eg har komt over og kanskje ein fjerdedel av min siste inspirasjonsperm er hans bilder.




a tribute to paolo roversi's crazy high fashion world.


mulberry.










åh herregud. kombinasjonen mulberry + modell lindsey wixson + fotograf tim walker. dør av denne kampanjen.




this campaign kills me. lindsey wixson + tim walker + mulberry. <3


kamera og redigering, pt. ii.

sidan mitt forrige kamera-innlegg har eg jo fått nytt kamera, så eg tenkte det var på tide å oppdatera litt.



kamera & optikk


eg har eit canon eos 5d mark ii. det er eit profesjonelt speilrefleks-fullformatskamera, som betyr at det tar heilt sinnsjukt fine bilder. haha, eg veit ikkje korleis eg skal forklara. det tar kjappare, smartare bilder enn kamera som er halvformat, altså til dømes 450d eller 40d(dei som har tre eller to siffer), dei er halvformat. det kosta rundt 20.000 med litt ekstrautstyr. om ein vil lesa meir om det kan ein googla! meir om innstillingar og sånt snacks kan ein lesa her.



objektivet eg brukar no heiter 50mm 1.8. det kan ta fine bilder sjølv om det er mørkt inne og det syns eg er ein skikkelig bra ting. det har ganske så lang nærgrense, som betyr at eg ikkje kan ta bilder så nære ting som eg vil ofte, for det vil ikkje fokusere. (dette problemet vil ein ikkje ha med halvformatskamera sidan utsnittet blir eit heilt anna fordi bildebrikka er mindre, igjen: google!) dette objektivet kostar under ein tusenlapp. 1.8 er talet på kor stor blenderen kan bli på sitt største. jo større blender, jo meir lys slepp objektivet inn til kameraet. eg siklar litt over 50mm 1.4 eller til og med 1.2, men det får bli om ei stund og ikkje no.




hasselblad


i tillegg brukar eg ofte dette kameraet. det er eit hasselblad 500c/m, og det er eit analogt kamera, altså brukar det film. det brukar eg oftast når eg skyt fotoseriar og sånt fint. det tar heilt sinnsjukt fine bilder. eg kjøpte det på ebay, for 5000 kroner. eg brukar oftast fujicolor pro 400 og ilford delta pro 400. den kjøper eg på ebay, av forskjellige selgarar, eg berre søker på navnet på filmen eg vil ha. eg framkallar alltid filmen min på labdoka(om ein bur i oslo er det heilt idiotisk å framkalla den andre plassar, for mange plassar sender filmen til labdoka for at dei skal framkalla den også tar kjedene meir i fortjeneste enn dei gir labdoka for å framkalla den, sjukt! dessutan er dei koselige og flinke folk som faktisk bryr seg om film og fotografering.) og eg scannar den med flatbed-scannaren min som scannar film, canoscan 8800f. bilder eg har tatt med det kan ein sjå her og her(dei bileta som er tilnærma kvadratiske er tatt med hasselblad, resten er digitale).




redigering

eg har jo veldig nylig laga eit innlegg om redigering, her, men eg tenkte å dela ein liten snue no. mange lurer på korleis bileta mine blir så analog-lignande og drømske og med ei kvit hinne(de spør om dette på mange rare og søte måtar).


først tar ein originalbildet. superkjedelig(men han er fin, da). eg brukar photoshop cs3 og mac.


så legg ein over eit gradient map-layer(da trykker ein på den halvfulle rundingen i layers-boksen), velger den rosa og trykker på "reverse". så drar eg det ned til ca 20 i opacity.


så legg ein over eit curves-layer, og i den boksen velger ein "red" istadenfor "RGB". så kan ein dra det raude litt fram og tilbake og sjå korleis det blir. om ein syns det blir litt voldsomt kan ein trykka ok, dra ned opacityen på layeret også dobbeltklikka på layeret og dra i den raude ein gong til.


så legg eg på to fargefilter, photo filter. det eine er deep emerald og det andre er eit warming filter. det er sånt som er gøy å leika seg med. så legg ein over eit brightness/contrast-lag og drar opp kontrasten. dette laget skal ligga øverst.


så blir det sånnher fint! og det var onsdagsleksjonen for denne gong.


spørsmål?




about my cameras, my lense and some editing tips.


fotos i 2010.

2010 har vore eit veldig bra år for meg som fotograf og som kunstnar. eg har fått trua på meg sjølv, eg har gjort heilt vanvittige prosjekt og eg har tatt ein masse nydelige bilder som eg helst skulle ha hengt opp på veggane våre om me hadde fått lov(for veggane er av betong). så her kjem dei finaste bildene eg har tatt, syns eg sjølv. nokre er kvardagsbilder og nokre er fotoshoots, nokre av dei er med berre fordi dagen dei vart tatt på var så fin, kanskje på grunn av lyset, og eit par av bildene har de ikkje sett eingong:

berlin!

0202-544

riga, day two.

julie

saturdays are long days.

scann.

weekend.

a long weekend.

first day in the park.

hasselblad.

hasselblad.

hasselblad.

hasselblad.

hasselblad.

hungary.

hungary.

festival.

the last friday in august.

first of september.

girls' night out.

saturday.

weekend.

hungary.

hungary.

budapest/hungary.

budapest.

budapest.

fredrik's birthday.

fredrik's birthday.

fredrik's birthday.


fredrik's birthday.

fredrik's birthday.

summer.

balder.

friday night/letter number two.

thursday night.

lunch.

saturday

saturday.

saturday.

saturday.

































































sigrid.

sigrid.

så fint å sjå korleis eg har utvikla meg gjennom berre eit år og kor mykje hasseblad har hatt å sei. eg er i alle fall ein ganske så stolt kanin. og det er alt som betyr noko for meg.




my photos through 2010. the ones i'm the most happy about and proud of.


i botanisk hage.





i går, søndag, hadde eg leigd eit veksthus i botanisk hage! dei kan ein leiga på timebasis, og det er ganske så dyrt så me var sjukt effektive og flinke. så gøy gøy gøy!!! synne var modell, pål gjorde hår og sminke og julie var assistent. dette er tre lystestbilder eg gjorde, dei faktiske bildene ligg innrulla i elleve filmrullar som eg gler meg så sjukt til å framkalla! kjolen er fra frøken dianas salonger, og nokon burde kjøpa den og gi den ein fin heim.


yesterday i rented a greenhouse in the botanical garden here in oslo and did a photoshoot there with synne, pål and julie. these are just test shots with my digital camera, the real pictures are still waiting to be developed.


sigrid.

forrige søndag var eg i eit stort fint hus i ullevål hageby for å ta bilder av sigrid. her er fire av dei me tok inne(dei fleste tok me ute, lettkledd og iskaldt, men det får bli ein annan dag), og det er nokon av dei finaste bildene eg har tatt nokon gang, ifølge meg sjølv. håpar de likar dei.

sigrid.


sigrid.


sigrid.


sigrid.




kamera: hasselblad 500c/m
film: ilford delta pro 400
fotolab: labdoka
scanner: canoscan 8800f


these are some of the photograhs i took of sigrid last sunday. i hope you like them.


telthusbakken/bjerregaardsgt.

canon eos 500canon eos 500canon eos 500canon eos 500

eg har endelig fått framkalt litt rar film fra ulike kamera. desse er fra ein laurdag i haust, me var hos heidi & caroline og på veg heim såg me ei dame med den finaste paraplyen eg har sett nokon gong. det var ein fin laurdag.

kamera: canon eos 500
film: kodak nc 400
scanner: canoscan 8800f
fotolab: labdoka



i just recently developed some random films from some months back. these pictures are from a saturday, in one of the pictures you can see a woman with the loveliest umbrella i have ever seen.


søndagsskyting.

sunday shoot.
i dag var eg på fotoshoot i ullevål hageby med klede fra frøken dianas salonger. det var noko av det kaldaste eg har vore med på i heile mitt liv, true story. etter eg kom heim med brennande heit thaimat i hendene og etter den vart spist opp sov eg bort alt som var kaldt i kanskje tre timar. min søndagskveld blir deretter; knekkebrød, kakao og csi. <3

sunday shoot.
i morgon skal eg framkalla filmen og eg gler meg så sjukt mykje! eg er megafornøgd.

 

kva har de gjort i dag?

 


today i did a photoshoot in ullevål hageby with clothes from frøken dianas salonger, a vintage shop in markveien, oslo. i'm super pleased and can't wait to develop the films.


siri tollerød av tim gutt & shona heath.
















eg vart heilt paff då eg fann denne editorialen og den ikkje var tatt av tim walker. det var noko som ikkje stemte likevel, men kven skulle det liksom vera da? tim gutt. og det ante ikkje eg kven var og skjønte framleis ingenting. men så såg eg at set designeren var shona heath, ho som designar absolutt alle setta til tim walker. tenk. åh, ho er så sjukt dyktig. og siri tollerød gjer moderlandet stolt som vanlig. fra britiske vogue desember 2010.



i was so confused when i found this editorial online, because it couldn't be tim walker(the feeling wasn't there), but who the heck was this person? tim gutt. i know, i'd never heard of him either. but! shona heath is the set designer, which pretty much solves this mystery.


kyss.



dette bildet av robert doisneau er eit av mine favorittbilder i heile verda. tenk at dette er to framande personar som han berre tilfeldigvis fotograferte i akkurat den tidelen av eit sekund liksom. fantastisk.

 


i just love this picture taken by robert doisneau.


jessica stam av lina scheynius.









i det nyaste britiske vogue har lina scheynius ein editorial med jessica stam og den er så sjukt fin! åh. eg vart heilt stolt.




jessica stam by lina scheynius in the latest british vogue.


hasselblad i ungarn.

hungary.hungary.hungary.hungary.

hei! i dag lagar eg heimeside så eg fiklar og triksar litt i photoshop og dreamweaver og kanskje er den klar om ei veke eller så. eg fann desse bilda som eg tok på eit slott i ungarn i sommar som eg kanskje ikkje har vist. eg syns dei er ganske fine, i alle fall. sjølvsagt tatt med hasselblad, eg hadde gifta meg med det om det gjekk an.


just some pictures i took on a castle in hungary this summer. today i've begun making my website, which will hopefully be ready in a week or so.


jonas+kaija



eit bilde eg tok av jonas og kaija på innflytningsfesten til fredrik. dei er ganske fine.



just a picture i took at a party, of jonas and kaija.


sigrid.




tok bilder av sigrid i frognerparken forrige helg. for ho skal sjølvsagt vera med i magasinet. ho skriv nydelege tekstar om kjærleik og om andre ting som gir ein frysningar på underarmane. og eit av bilda er med óg, fint. ho er ganske fin.

tatt med hasselblad 500c/m
ilford delta pro 400
framkalt på labdoka
scanna med canoscan 8800f
(som vanlig)


last weekend i photographed a friend of mine called sigrid, who wrote a text for my magazine.


mikla.



i går marsjerte eg og han der fine inn på japanphoto og kjøpte nytt kamera til meg. eit canon eos 5d mark ii. eg har sikla og ønska og lengta så lenge og no er det endelig mitt, det mest fantastiske kameraet som til og med filmar. så i går filma eg mikla i nokon sekund, versågod. eg er så fantastisk glad!


yesterday i bought a new camera, a canon eos 5d mark ii, and this is my first little film. nothing much, just a few seconds with mikla.


laurdagsnatt.



eg tok over sjuhundre bilder av dansande pål og julie natt til søndag, og femti av bildene er akkurat no blitt til ein ti sekundar lang animasjon som tok mange timar å laga i photoshop. håpar de likar den!



an animation i made from pictures i took of pål and julie on saturday.


om bilder og redigering og sånt.

innlegget om kameraet mitt og objektiva mine kan de lesa her. om diana kan de lesa her. om hasselblad kjem snart, berre ver tålmodige. her kjem om litt redigering, eit par ulike teknikkar eg brukar for å få bildene til å sjå litt drømmande og fine ut. eg brukar photoshop cs3 & mac, så eg brukar mac-shortcuts, men som regel er det berre å bytta ut eple-knappen med ctrl-knappen til pc. eg tar det veldig basic så alle kanskje skjønnar.


nummer éin.


for det meste tar eg kun eit lag i solid color(da trykker ein på "new adjustment layer", den rundingen som er halvt kvit og halvt svart i layers-panelet, og trykker på solid color), velger ein lys pastellfarge som gul eller grøn eller rosa. om du ikkje ser layers-panelet kan du lett finna den på window oppe i menyen.



det vart gul. så trykker eg på opacity-knappen i layers-panelet og drar den ned til kanskje elleve prosent.



da blir det sånn. ein kan gjerne eksperimentera med ulike opacity-verdiar og ulike blendingmodusar(det er der det står "normal" ved sidan av "opacity". soft light, for eksempel!).


gif animator
dette er med og utan det gule laget oppå.


gif animator
om ein vil prøva med ulike fargar og ikkje berre gul så dobbeltklikkar ein på den lille gule boksen der det står color fill og velger litt andre fargar. det er dei små forskjellane som teller. om du ikkje skjønte eit ord av dette gjer du kanskje det etter du har lest resten av dette innlegget.


nummer to


eg startar med eit bilde.


så tar eg eit bokeh-bilde og drar det over så ein ser at det ligg to lag. eg har funne mitt på resources-sida til deviantart, da berre søker ein på bokeh.


men no ser ein jo ingenting, så det ein gjer er å gå inn i den knappen der det står normal, også finn ein der det står "screen" på menyen.


da ser det sånn ut, og det kunne jo vore fint dét, men kanskje litt mykje.


så da drar eg ned opacityen til kanskje tretti prosent, så blir det liksom litt gjennomsiktig. om du vil sjå korleis bildet ser ut utan det nye laget kan du berre trykka på auget ved sidan av laget, så ser ein berre bildet som ligg under.


om ein syns det blir for rosa, kan ein trykka på eple+u, da kjem hue/saturation-boksen opp, og den bestemmer fargen. så drar eg hue-stripa litt fram og tilbake.

gif animator
eit lite eksempel på korleis fargen i bildet endrar seg etter korleis hue-stripa endrar seg.



nummer tre

her må ein ha gjort nummer éin først ellers blir det ikkje like fint. det er mange som spør meg korleis ein får litt effekt som analoge bilder, og ofte folk som spør meg korleis eg redigerer bildene kvar gong eg legg ut bilder tatt med diana-kameraet. det som er med gamle kamera, og gjerne plastikk-kamera som diana, er at dei slepp inn pyttelitt lys, det heiter lekkasje og lagar fine(syns eg) effektar på filmen. det kan ein lett gjera i photoshop, sånn:


gjer nummer éin først. så. lag eit nytt lag, da trykker ein på det tegnet mellom søppelbøtta og mappa i layers-panelet. så poppar det opp eit heilt nytt lag! ta ein pensel, bruk ein som er mjuk i kantane, og pensel raudt rundt kantane(i det nye laget) og litt randomly egentlig.


så velger ein linear dodge i blending mode-menyen.


og drar ned opacityen berre så ein kan sjå det litt. eg syns i alle fall det er superfint. og ganske så enkelt.



andre ting:

ofte fjernar eg óg litt av det gule i bildet ved å trykka på new adjustment layer(den rundingen som er halvt kvit og halvt svart) og "hue/saturation". da velger eg yellow i menyen og drar ned saturation, det gjer eg spesielt på bilder som er tatt inne og med høg iso.

det viktigaste med photoshop er ikkje å gjera bildene akkurat som alle andre eller å følga ein perfekt mal, men å prøva seg litt fram med ulike ting.

om du vil gi bildene dine eit analogt/retro preg, finst det hundrevis av fine tutorials på internett. til dømes denne er fin, og ein lærer så innmari mykje ved å gjera ting i photoshop som ein ikkje pleier. lovar.


sånn, da veit de i alle fall litt av kva eg driv med i photoshop! nokre ting held eg sjølvsagt tett til brystet, ellers ville det ikkje vore noko gøy, men om de lurer på noko må de veldig gjerne spørra, så svarar eg i kommentarfeltet.

 


just a little insight in how i edit my photos in photoshop. i think google translator could be helpful!